سوالات متداول

سوالات عمومی سایت

سوالات مربوط به اختراع

سوالات مربوط به طرح صنعتی

سوالات مربوط به علائم تجاری

آیا همه متقاضیان باید اطلاعات مربوط به قسمت حق تقدم را وارد نمایند؟

فقط متقاضیانی که طرح/اختراع/علامت خود را در خارج از ایران به ثبت رسانده اند و یا درخواست ثبت داده اند می توانند از حق تقدم استفاده نماینددر غیر این صورت بدون وارد نمودن اطلاعات این فرم باید دکمه ثبت اطلاعات پایه را کلیک نمایند. (توضیحات کامل در مورد حق تقدم در راهنمای ثبت اظهارنامه موجود می باشد.)

بعد از ثبت اظهارنامه بصورت الکترونیکی آیا متقاضی باید در اداره برای پیگیری حاضر شود ؟

خیر،
جهت پیگیری اظهارنامه و مشاهده نوبت بررسی از طریق همان حساب کاربری می بایست اقدام نماید. پس از ورود به حساب کاربری با کلیک بر روی شماره اظهارنامه مورد نظر ، گزینه " گردش کار پرونده" را انتخاب نمایید.کلیه اقدامات در این بخش ثبت می گردد
همچنین پس از ثبت الکترونیکی اظهارنامه و ضمائم آن، اقدامات انجام شده از طریق نامه الکترونیکی(e-mail) و پیام کوتاه (sms) به متقاضی(دریافت کننده ابلاغ) ابلاغ و اعلام خواهد شد.
درصورتیکه در متن ابلاغ درخواست حضور فیزیکی از متقاضی شده باشد ، حضور بلامانع است.

مدارک مورد نیاز زمان دریافت اصل گواهینامه اضافه کالا/خدمات/طبقات (بعد از انتشار آگهی دوم)

اصل روزنامه رسمی منتشره بر اساس آگهی دوم (آگهی رسمی ثبت اضافه کالا و خدمات و طبقات)
- اصل گواهینامه ثبت علامت (که بر اساس آن اظهارنامه اضافه کالا/خدمات/طبقات تنظیم شده است)

مدارک مورد نیاز زمان دریافت اصل گواهینامه تغییر علامت (بعد از انتشار آگهی دوم)

- اصل روزنامه رسمی منتشره بر اساس آگهی دوم (آگهی رسمی ثبت تغییر علامت تجاری)
- اصل گواهینامه ثبت علامت (که بر اساس آن اظهارنامه تغییر علامت تنظیم شده است)

بعد از پرداخت هزینه انتشار آگهی و انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت در روزنامه رسمی کشور چه اقدامی می بایست انجام داد؟

- با توجه به مکانیزه شدن فرایند ها، بعد از پرداخت هزینه و انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت در روزنامه رسمی کشور ، نیازی به ارسال تصویر روزنامه رسمی آگهی تقاضا نیست، چرا که سیستم بصورت اتوماتیک ، 31 روز پس از انتشار آگهی (در صورت عدم اعتراض به آگهی) ابلاغیه پذیرش صادر نموده و در آن مبلغ هزینه ثبت نهایی را اعلام مینماید. لذا لازم است از تاریخ انتشار آگهی در روزنامه رسمی به مدت 35 روز بصورت مستمر به بخش خلاصه پرونده مراجعه نموده تا از اعتراض به آگهی و یا صدور ابلاغیه پذیرش مطلع گردید. 2-بعد از مشاهده مبلغ حق الثبت در ابلاغیه پذیرش (در خلاصه پرونده قابل مشاهده است) ، از طریق سایت قسمت ثبت انوع درخواست با موضوع پرداخت هزینه حق الثبت ، اقدام به پرداخت نمایید. 3-بعد از مشاهده آگهی رسمی در خلاصه پرونده ، نسبت به پرداخت هزینه جهت انتشار آگهی در روزنامه رسمی کشور از طریق سایت روزنامه رسمی (www.rrk.ir) اقدام نمایید

پس از دریافت پیامک مبنی بر صدور ابلاغیه یا آگهی یا هر نوع اطلاع رسانی دیگر، چگونه میتوان پیگیر امور بود؟

تمامی اتفاقاتی که بر روی پرونده رخ میدهد در بخش خلاصه پرونده (به آدرس ذیل) قابل رویت می‏‎باشد. شما میتوانید مطابق اعلام و یا درخواست اداره اقدام نمایید.
iripo.ssaa.ir ===> "خدمات الکترونیک" ===> انتخاب اداره ===> "پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده ..."
===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی

تذکر: در صورت نیاز به هر گونه مکاتبه با اداره میتواند از بخش "ثبت انواع درخواست" (به آدرس ذیل) اقدام نمایید.
iripo.ssaa.ir ===> "خدمات الکترونیک" ===> انتخاب اداره ===> "ثبت انواع درخواست ..."
===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی

امکان مشاهده صفحه پرداخت اینترنتی نیست یا امکان ورود به صفحه دریافت کننده ابلاغ ها نمی باشد

مشکل از مرورگر رایانه شماست لطفا از مرورگر فایرفاکس نسخه 16 به بالا استفاده نمایید.

در خصوص مشاهده پیغام "شما تنها می توانید اظهارنامه ای را ثبت نمایید که خود شما به عنوان شخص در اظهارنامه ثبت شده باشد " چه اقدامی می بایست انجام شود؟

در بخش اطلاعات اشخاص اطلاعات خود را بعنوان شخص جدید ثبت نمایید و سمت خود را در پرونده انتخاب نموده سپس از دکمه ثبت موقت استفاده نمایید .

در صورتیکه یکی از مالکین، دانشگاه باشد، اظهارنامه به چه صورت می بایست تکمیل گردد؟

بعد از ورود اطلاعات مربوط به دانشگاه در بخش مالکین، در بخش نماینده قانونی، نوع نماینده قانونی را "وکیل رسمی" انتخاب نموده و مشخصات شخص معرفی شده از سوی دانشگاه را در آن بخش وارد نموده و در قسمت ضمائم معرفی نامه (نامه ای از سوی دانشگاه که شخص را به عنوان نماینده تایید می نماید) را به عنوان "وکالتنامه معتبر برای شخص مورد نظر" پیوست نمایید. همچنین در خصوص روزنامه تاسیس نیز، مجوز تاسیس دانشگاه را پیوست نمایید.

هنگام مواجه با پیغام"دریافت کننده ابلاغ الزاما می بایست مقیم ایران باشد."چه اقدامی می بایست کرد؟

لطفا در صفحه مالکین، اقامتگاه همه مالکان را مجدد وارد نموده و سپس گزینه ثبت اطلاعات و بعد از آن گزینه ثبت موقت را انتخاب نمایید.

نحوه پرداخت اقساط از طریق سایت چگونه است؟

1-مراجعه حضوری جهت به روز کردن پرونده در خصوص اقساط پرداخت شده و همچنین دریافت شماره اظهارنامه و رمز اینترنتی
2-ورود به سایت و انتخاب گزینه ثبت انواع درخواست
3-تکمیل متن درخواست(نامه ای خطاب به اداره در خصوص پرداخت قسط مورد نظر)
4- کلیک بر روی دکمه" ادامه ثبت"
5-بازبینی اطلاعات و تایید اطلاعات
6-پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه

توجه: شایان ذکر است با هر بار پرداخت، امکان پرداخت یک قسط میسر می گردد.

در خصوص مشاهده پیغام " کدپستی شما قابل استعلام نیست ....." چه اقدامی می بایست انجام شود؟

کد پستی که در سامانه ثبت شرکت ها برای شما ثبت شده است نامعتبر می باشد
با مراجعه به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به آدرس http://ilenc.ir کد پستی درج شده را یادداشت نمایید
و از اداره پست محل خود صحت آن را بررسی نمایید
همچنین می توانید از طریق سایت https://epostcode.post.ir/postcode صحت کدپستی خود را از طریق گزینه یافتن کد پستی بررسی نمایید
با تشکر

آیا همه متقاضیان باید اطلاعات مربوط نماینده قانونی را وارد نمایند؟

متقاضیانی که وکیل دادگستری و یا وکیل حقوقی دارند اطلاعات مربوط به این قسمت را وارد نمایند.توجه داشته باشید با وارد نمودن اطلاعات مربوط به نماینده قانونی متقاضی باید وکالت نامه را نیز جزء مدارک، پیوست نماید.لازم به ذکر است چنانچه مالک ، شخص حقوقی باشد اضافه کردن نماینده قانونی اجباری است. در مورد شرکت ها و موسسات حقوقی نماینده قانونی می تواند یکی از افراد دارای حق امضاء نیز باشد.

آیا امکان تغییر اطلاعات اظهار نامه از طریق گزینه "ویرایش اظهارنامه" وجود دارد؟

تا قبل از ثبت نهایی امکان تغییر اطلاعات اظهارنامه وجود دارد و با کد رهگیری می توانید اظهارنامه را بازیابی و ویرایش نمایید ولی پس از دریافت شماره اظهار نامه به هیچ عنوان تغییر در مفاد اظهار نامه امکان پذیر نمی باشد، مگر از طریق ثبت انواع درخواست.

علت عدم دریافت Email پس از دریافت sms؟

الف : ممکن است آدرس الکترونیکی خود را صحیح وارد ننموده اید
ب : ممکن استEmail ارسالی از سوی اداره کل، به جای درج در Inbox، در قسمت Mailbox, Spam شما قرارگرفته باشد.

در هنگام ورود اطلاعات اشخاص حقیقی پیغام « بر طبق استعلام ..... » نمایش داده میشود، چه اقدامی می بایست انجام داد؟

وارد حساب کابری شخص حقیقی گردید
گزینه مشاهده اطلاعات حساب کاربری را انتخاب نمایید
دکمه " استعلام مجدد " را انتخاب نمایید و سپس گزینه ذخیره را کلیک نمایید

شماره اظهارنامه یا رمز شخصی نامعتبر است

مجددا نسبت به دریافت رمز جدید اقدام نمایید
نکته:اگر طی درخواستی فرد جدیدی را معرفی نموده اید با شماره همراه فرد جدید که اعلام نموده اید ،نسبت به دریافت رمز اقدام نمایید

در خصوص مشاهده پیغام "اطلاعات شناسنامه شما صحیح نمی باشد " چه اقدامی می بایست انجام شود؟

مشخصات را عینا، همانند کارت ملی تایپ نمایید.‏??ضمنا سیستم بین "آ" و "ا" تفاوت قائل است بین "اله" و "الله" و "ئی" و "یی" و از این قبیل موارد. فاصله بین کلمات دقت نمایید ?مانند محمدرضا و محمد رضا???

در خصوص مشاهده پیغام "کد پستی وارد شده صحیح نمی باشد " چه اقدامی می بایست انجام شود؟

از اداره پست پیگیری نمایید و از صحت کد پستی خود مطمئن شوید
و یا از طریق لینک ذیل کدپستی خود را بررسی نمایید
https://epostcode.post.ir/postcode

آیا با دریافت کد رهگیری، ثبت اظهار نامه به پایان رسیده است؟

خیر .دریافت کد رهگیری به منزله ثبت اظهارنامه نمی باشد. در صورت دریافت شماره اظهارنامه ، ثبت به پایان رسیده است. پس از دریافت کد رهگیری باید مدارک مورد نیاز به پرونده ضمیمه شود و سپس اطلاعات بازبینی شود و پس از آن پرداخت هزینه به صورت اینترنتی انجام شود و شماره اظهارنامه دریافت گردد.

در هنگام ورود اطلاعات اشخاص حقوقی پیغام « بر طبق استعلام از سامانه ملی اشخاص حقوقی کشور نام وارد شده برای شناسه ملی نادرست است نام صحیح .... است » نمایش داده میشود، چه اقدامی می بایست انجام داد؟

وارد حساب کابری شخص حقوقی گردید
گزینه مشاهده اطلاعات حساب کاربری را انتخاب نمایید
دکمه " استعلام مجدد " را انتخاب نمایید و سپس گزینه ذخیره را کلیک نمایید

نام کاربری و رمز ارسال نشده است .چه اقدامی می بایست انجام داد؟

نام کاربری همان شماره ملی یا شناسه ملی شخص ثبت نام کنده است
در خصوص رمز عبور نیز از گزینه فراموشی رمز عبور در همان صفحه اقدام نمایید.
نکته:
اگر در سامانه پیامکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عضو نیستید ، عدد 5 را جهت عضویت در سامانه پیامکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سرشماره 201212 پیامک نمایید

برای گرفتن گواهی نامه (ورقه اختراع ) چه اقدامی لازم است ؟

پس از چاپ و انتشار آگهی ثبت اختراع در روزنامه رسمی کشور متقاضیان (مالکین و مخترعین اختراع ) باید به همراه روزنامه رسمی که آگهی در آن به چاپ رسیده است و حاضر گردیده و پس از امضاء ذیل دفاتر ثبتی برای گرفتن ورقه اختراع اقدام نمایند .
در صورتیکه متقاضی و مالکین چندین نفر باشند باید همگی برای امضاء ذیل دفاتر در اداره حاضر شده یا اینکه به احدی از مالکین وکالت محضری رسمی ارائه دهند که در آن به اخذ گواهی نامه ثبت اختراع مورد تقاضا تصریح شده باشد و در غیر اینصورت باید کلیه متقاضیان در اداره حاضر شوند .

بعد از دریافت پاسخ از مرکز ذی صلاح چه اقدامی باید انجام داد؟

اسخ استعلام را از طریق سایت، قسمت ثبت انواع درخواست (با موضوع "ارسال پاسخ استعلام مرجع ذی صلاح استعلام") برای اداره ثبت اختراعات ارسال نمایید

iripo.ssaa.ir ===> " خدمات الکترونیک" ===> "انتخاب اداره ثبت اختراعات " ===> "ثبت انواع درخواست"
===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی ===> انتخاب "ارسال پاسخ استعلام مرجع ذی صلاح استعلام" از قسمت "موضوع درخواست"
===> "ادامه ثبت " ===> پیوست تصویر پاسخ استعلام در بخش بارگذاری ضمائم ===>"بازبینی و تایید اطلاعات" ===>"دریافت شماره مکانیزه"

لازم به ذکر است در صورتیکه که مرجع با اداره ثبت اختراعات ارتباط الکترونیکی دارد نیاز به ارسال پاسخ استعلام توسط متقاضی نمی باشد. نوع ارتباط مرجع با اداره در بخش " لیست مراجع استعلام" در صفحه اصلی سایت بخش خدمات الکترونیک اداره ثبت اختراعات مشخص شده است

نحوه پرداخت هزینه اظهارنامه اختراع به چه صورت می باشد؟

برای اظهارنامه ها با مالک ایرانی ،در مرحله چهار ثبت اظهارنامه الکترونیکی، هزینه مربوطه توسط سیستم محاسبه و صرفا از همانجا، پرداخت بصورت اینترنتی امکان پذیر است.
تذکر : با تمامی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب میتوان پرداخت را انجام داد.
در مورد متقاضیان غیر ایرانی کـه در اجـرای مقررات کنوانسیون پـاریس ، تقـاضـاهـای خـود را مستقیمـاً تسلیم مرجع ثبت (اداره ثبت اختراعات اداره کل مالکیت صنعتی) می نمایند ، می بایست معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده درجدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی در بانک ملی بپردازند.

آیا برای پیگیری پرونده و اطلاع از روند انجام کار اظهارنامه اختراع نیاز به مراجعه حضوری است ؟

خیر متقاضیان می توانند با ورود به سامانه ثبت اختراع و مشاهده خلاصه پرونده، از وضعیت پرونده خود آگاهی یابند. در صورت نیاز به حضور حتما از طریق پیام کوتاه و یا ابلاغیه اطلاع رسانی خواهد شد.

iripo.ssaa.ir ===> " خدمات الکترونیک" ===> "اداره ثبت اختراعات" ===> "پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده اختراع"
===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی

امکان مشاهده صفحه پرداخت اینترنتی نیست یا امکان ورود به صفحه دریافت کننده ابلاغ ها نمی باشد

مشکل از مرورگر رایانه شماست لطفا از مرورگر فایرفاکس نسخه 16 به بالا استفاده نمایید.

نحوه پرداخت هزینه اظهارنامه طرح صنعتی به چه صورت می باشد؟

برای اظهارنامه ها با مالک ایرانی، در مرحله چهار ثبت اظهارنامه الکترونیکی، هزینه مربوطه توسط سیستم محاسبه و صرفا از همانجا، پرداخت بصورت اینترنتی امکان پذیر است.
تذکر : با تمامی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب میتوان پرداخت را انجام داد.

در مورد متقاضیان غیر ایرانی کـه در اجـرای مقررات کنوانسیون پـاریس ، تقـاضـاهـای خـود را مستقیمـاً تسلیم مرجع ثبت (اداره ثبت طرح های صنعتی اداره کل مالکیت صنعتی) می نمایند ، می بایست معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده درجدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی در بانک ملی بپردازند.

امکان مشاهده صفحه پرداخت اینترنتی نیست یا امکان ورود به صفحه دریافت کننده ابلاغ ها نمی باشد

مشکل از مرورگر رایانه شماست لطفا از مرورگر فایرفاکس نسخه 16 به بالا استفاده نمایید.

نحوه پرداخت هزینه اظهارنامه علائم تجاری به چه صورت میباشد.

برای اظهارنامه ها با مالک ایرانی، در مرحله چهار ثبت اظهارنامه الکترونیکی، هزینه مربوطه توسط سیستم محاسبه و صرفا از همانجا، پرداخت بصورت اینترنتی امکان پذیر است.
تذکر : با تمامی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب میتوان پرداخت را انجام داد.

در مورد متقاضیان غیر ایرانی کـه در اجـرای مقررات کنوانسیون پـاریس ، تقـاضـاهـای خـود را مستقیمـاً تسلیم مرجع ثبت (اداره ثبت علائم اداره کل مالکیت صنعتی) می نمایند ، می بایست معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده درجدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی در بانک ملی بپردازند.

جهت دریافت رمز در خصوص اظهارنامه هایی که به صورت اینترنتی ثبت نشده اند، چه اقدامی میبایست انجام داد؟

به اداره مراجعه نمایید.

امکان مشاهده صفحه پرداخت اینترنتی نیست یا امکان ورود به صفحه دریافت کننده ابلاغ ها نمی باشد

مشکل از مرورگر رایانه شماست لطفا از مرورگر فایرفاکس نسخه 16 به بالا استفاده نمایید.

چه زمانی می بایست اظهارنامه تقسیمی ثبت نمود؟

اظهارنامه تقسیمی زمانی تسلیم می گردد که قبلا اظهارنامه ای با این محتوا تسلیم اداره ثبت اختراعات گردیده و بنا بر تشخیص این اداره و مرجع استعلام، در اظهارنامه اصل وحدت اختراع رعایت نگردیده و اظهارنامه تسلیمی باید به یک یا چند اظهارنامه تقسیم گردد .
بر طبق ماده 8 و9 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، اظهارنامه باید فقط به یک اختراع یا به دسته ای از اختراعات مرتبط که یک اختراع کلی را تشکیل می دهند مربوط باشد. این موضوع در حقوق مالکیت فکری به عنوان اصل وحدت اختراع شناخته می شود. با توجه به توضیح فوق چنانچه در اظهارنامه اختراع این اصل رعایت نشده باشد، متقاضی می تواند تا زمانی که اظهارنامه وی مورد موافقت قرار نگرفته باشد آن را به دو یا چند اظهارنامه تقسیم نماید. اظهارنامه تقسیمی باید دارای الزامات اظهارنامه اصلی بوده و از حدود افشا شده در اظهارنامه نخست فراتر نرفته و در تسلیم آن شماره و تاریخ اظهارنامه نخستین الزاما قید گردد همچنین در صورت درخواست حق تقدم از سوی متقاضی، ذکر محل حق تقدم نیز علاوه بر شماره و تاریخ اظهارنامه نخستین ضروری است. با توجه به توضیحات فوق متقاضی می تواند درخواست اظهارنامه تقسیمی را در زمان تشکیل پرونده مطرح نموده و تاریخ حق تقدم اظهارنامه نخستین خود را مورد درخواست قرار دهد. شایان ذکر است تصدیق و تأیید پرونده تقسیمی به عهده کارشناس پرونده بوده و چنانچه تقسیمی بودن پرونده به تأیید کارشناس نرسیده باشد، تاریخ اظهارنامه به تاریخ فایلینگ پرونده دوم تغییر نموده و هیچ حق تقدمی نیز قابل انتقال نخواهد بود.

عد از ثبت اظهارنامه پاسخ را چگونه دریافت نماییم و برای چه مدت باید منتظر پاسخ از سوی اداره باشیم؟

پاسخ از طریق پیامک و ایمیل برای متقاضیان ارسال خواهد شد. ضمناً از طریق مسیر ذیل نیز میتوانید در هر لحظه پس از ثبت اظهار نامه وضعیت پرونده خود را پیگیری نمایید.
iripo.ssaa.ir ===> " خدمات الکترونیکی" ===> "اداره ثبت طرح‌های صنعتی" ===> " پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده طرح صنعتی "
===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز

درصورتی که پس از گذشت 30 روز پاسخی در خلاصه پرونده درج نگردیده بود ، از طریق سایت در قسمت" تماس با ما" و در قسمت "ارتباط با اداره ثبت طرح های صنعتی" سوال خود را مطرح و از همین سامانه پیگیری نمایید.

جهت دریافت گواهی نامه ثبت علامت می بایست چه اقدامی انجام داد؟

با به همراه داشتن مدارک ذیل جهت دریافت گواهی نامه ثبت علامت به بخش بایگانی اداره ثبت علائم تجاری مراجعه حضوری نمایید.
1- تصویر آگهی تقاضای ثبت علامت ( آگهی نوبت اول)
2- تصویر روزنامه رسمی آگهی تقاضای ثبت علامت
3- تصویر آگهی رسمی ثبت علامت ( آگهی نوبت دوم)
4- تصویر روزنامه آگهی رسمی ثبت علامت

در صورتیکه هر یک ازمشخصات شخصی مندرج در اظهار نامه (مربوط به مالک، نماینده قانونی،دریافت کننده ابلاغ، طراح و یا مخترع) از قبیل، نام، ایمیل، شماره همراه و... غلط تایپ شده باشد، چه اقدامی باید انجام بدهیم ؟

باید از طریق آدرس "iripo.ssaa.ir" ===> "خدمات الکترونیک" ===> انتخاب اداره مربوطه ===> "ثبت انواع درخواست" ، با وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی، نسبت به ثبت درخواست (به صورت ذیل) اقدام نمایید.
1- انتخاب موضوع درخواست: "درخواست تغییر در مندرجات اظهارنامه و ضمائم آن"
2- متن درخواست به شرح ذیل:
اداره ثبت ........(اختراع یا طرح های صنعتی یا علامت)..........
با سلام
با عنایت به اشتباه تایپی در .... مربوط به ....... خواهشمند است، نسبت به تغییر ............. از ............... به .............. اقدام نمایید.

بعنوان مثال: با عنایت به اشتباه تایپی در شماره همراه مربوط به دریافت کننده ابلاغ خواهشمند است، نسبت به تغییر شماره همراه از 091222222 به 09123333333 اقدام نمایید.

تذکر بسیار مهم : بدیهی است مطابق جدول هزینه‌های مندرج در قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری می‎بایست هزینه ای به شرح ذیل بابت هر بار اصلاح اظهار نامه و ضمائم آن پرداخت گردد.
- اظهارنامه اختراع: هزینه هر بار اصلاح اظهار نامه و ضمائم آن معادل هزینه ثبت اظهار نامه می‏‎باشد.
- اظهارنامه طرح های صنعتی: هزینه هر بار اصلاح اظهار نامه و ضمائم آن برای اشخاص حقیقی 25/000 ریال و برای اشخاص حقوقی 75/000 ریال می‏‎باشد.
-اظهارنامه علامت : هزینه هر بار اصلاح اظهار نامه و ضمائم آن برای اشخاص حقیقی 50/000 ریال و برای اشخاص حقوقی 100/000 ریال می‏‎باشد.
تذکر : پرداخت به صورت الکترونیکی می باشد.

نحوه ثبت نام اشخاص حقوقی به چه صورت می باشد؟

اشخاص حقوقی که ، از طریق وکیل دادگستری اقدام به ثبت اظهارنامه می نمایند فقط ، شخص حقوقی ثبت نام نمایند
در غیر این صورت علاوه بر ثبت شخص حقوقی ، دارندگان امضاء خود را به صورت جداگانه به عنوان شخص حقیقی نیز ثبت نام نمایند
در هنگام ثبت اظهارنامه ، کد شناسایی که برای شخص حقیقی (دارنده حق امضاء)دریافت نموده اند را به عنوان دریافت کننده ابلاغ ها و نماینده قانونی وارد نمایند

منظور از مجوز (مدارک دال بر فعالیت ) چیست؟

منظور از مجوز یکی از موارد ذیل می باشد :
1- پروانه بهره برداری سازمان صنعت ،معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر
2- پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران
3- قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها
4- پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه
5- گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر
6-پروانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یا هر استان دیگر
7- سایر مجوز ها از مراجع ذیربط حسب کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی
نکات بسیار مهم :
* کارت بازرگانی به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا جهت ثبت علامتی با رسم الخط غیرفارسی درخواست شده باشد و یا اینکه درخواست صادرات شده باشد، کاربرد دارد (حداکثر برای تقاضای دو علامت)
* جواز تاسیس به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا برای درخواست ثبت یک علامت کاربرد دارد . در صورت نیاز به ثبت بیش از یک علامت باید سایر مجوز ها از قبیل پروانه بهره برداری و .... ارائه گردد.

در خصوص مشاهده پیغام " اطلاعات شناسنامه ای شما صحیح نیست" چه اقدامی می بایست انجام شود؟


لطفا فیلد های نام و نام خانوادگی و نام پدر و کدملی و شماره شناسنامه را بررسی نمایید
پیشنهاد می گردد
1- حتما از مرورگر فایرفاکس نسخه 55 به بالا استفاده نمایید
2- لطفا از طریق رایانه اقدام به ثبت نام نمایید و از تبلت و یا گوشی استفاده ننمایید
3- از کیبور فارسی استفاده نمایید نه عربی
4- مشخصات را عینا، همانند کارت ملی تایپ نمایید
5- لطفا تاریخ ها را تایپ نمایید و از لیست انتخاب ننمایید
6- سیستم بین "آ" و "ا" تفاوت قائل است بین "اله" و "الله" و "ئی" و "یی" و از این قبیل موارد - لطفا در هنگام تایپ اطلاعات این موارد را دقت نمایید

شماره ابلاغیه مرتبط مشخص نشده است و یا نادرست است

لطفا شماره ابلاغیه را از خلاصه پرونده یا گردش کار یادداشت نموده و در قسمت مربوطه تایپ نمایید و از copyو past نمودن خودداری نمایید

در خصوص مشاهده پیغام " به دلیل مشکل فنی باید افراد را حذف نموده و مجددا اضافه کنید" چه اقدامی می بایست انجام شود؟

لطفا تمامی اشخاصی را که در بخش اشخاص مرتبط اظهارنامه وارده نموده اید ، حذف نمایید و مجددا اضافه نمایید

برای پاسخ به اخطار رفع نقص باید به چه ترتیبی عمل نماییم ؟

متقاضی از تاریخ دریافت پیامک 30 (60 روز جهت متقاضیان غیر ایرانی) روز مهلت خواهد داشت تا برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه و ضمائم آن به روش ذیل اقدام نماید.

iripo.ssaa.ir ===> " خدمات الکترونیک" ===> "اداره ثبت اختراعات" ===> "ثبت انواع درخواست"
===> وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی ===> انتخاب "درخواست رفع نقص" از قسمت "موضوع درخواست"
===> تکمیل متن نامه بر اساس موارد رفع نقص در ابلاغیه و وارد نمودن شماره ابلاغیه در فیلد مربوطه ===> ادامه ثبت ===> (در صورت لزوم افزودن پیوست از نوع فایل word یا pdf) ===> بازبینی و تایید اطلاعات ===> در نهایت "دریافت شماره مکانیزه"

آیا مهلت پاسخ به اخطار رفع نقص قابل تمدید است ؟

بله ، متقاضی در صورتیکه قادر نباشد ظرف موعد مقرر 30 (60 روز جهت متقاضیان غیر ایرانی) روزه مدارک خود را اصلاح یا تکمیل نماید می تواند با ذکر دلایل، درخواست استمهال (تمدید مهلت ) نماید و اداره مربوطه می تواند فقط یکبار با این تمدید مهلت موافقت نماید.
نحوه ثبت درخواست :
در خصوص متقاضیانی که دارای حساب کاربری هستند
1-ابتدا در صفحه اصلی سایت گزینه ورود /ثبت نام متقاضی جدید را انتخاب نمایید
سپس نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید
2- گزینه کارتابل اظهارنامه را انتخاب نمایید
3-در لیست ، اظهارنامه خود را انتخاب نمایید
4-بر روی آن کلیک نمایید
5- در لیست نمایش داده شده گزینه نامه درخواست را انتخاب نمایید
6-ثبت درخواست جدید را انتخاب نمایید
7-موضوع درخواست را " استمهال (تمدید مهلت) انتخاب نمایید و مراحل ثبت درخواست را تکمیل نمایید

توجه : دقت شود که این درخواست باید در موعد مقرر قانونی انجام پذیرد و پس از سپری شدن مهلت 30 (60 روز جهت متقاضیان غیر ایرانی) روز پرونده کان لم یکن تلقی می گردد

پیام سیستم

x

پیام سیستم

x